17 Ekim 2011

KIRMIZI BİBERLİ SOS

Herkese merhaba, uzun bir süredir tarif paylaşmamışım sizlerle bundan sonra inşallah düzenli bir şekilde paylaşıcam tariflerimi ve yaptıklarımı.Bu sosuda hem kahvaltılarınızda hemde yaptığınız poğoçaların arasına sürerek afiyetce yiyebileceğiniz bir kahvaltılık.Biz birkaç kişi birleşerek yaptığımız için dışarda ocak kurarak yapıyoruz,ama evdede yapılabilir vericeğim malzemeden zaten en fazla 4 kavanoz filan oluyor.
MALZEMELER:
6 Kilo Kırmızı Salçalık Biber
3 Kilo Domates
150gr Sarımsak
1 Su Bardağı Zeytinyağı(Kıristal Riviera Zeytinyağı Kullandım)
Tuz
HAZIRLANIŞI:
Biberleri yıkayıp içini temizledikten sonra robotta iyice çekelim.
Domatesleride yıkayıp robotta iyice çekelim.
Sarımsaklarında kabuklarını soyup robotta çekelim.
Sonra büyük bir tencereye önce biberleri koyup ocağı yakarak pişirmeye başlıyalım.
Biberler biraz suyunu çekince domatesleride ekliyelim ara ara karıştırarak iyice suyunu çekip göz göz olana kadar pişirelim.
Bu arada sarımsaklarımızıda ekliyip birazda onunla pişirelim.
Tuzunu en son damak zevkinize göre ayarlayıp atın birazdaha kaynatıp ocaktan indirin.(En son atmassanız çok sıçrar bunuda unutmayın)
Soğuttuktan sonra 1 bardak zeytinyağını ekliyip kavanozlara doldurun.
Sunum esnasındada üzerine ceviz sepebilirsiniz.Çokdaha güzel oluyor bunuda unutmayın.

6 yorum:

tatesal dedi ki...

Betülcüm harika bir sos ellerinize sağlık canım topluca yapılınca çokda neşeli olmuştur....afiyet olsun...

sevda dedi ki...

kahvaltıda süper olur canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Akdeniz Kızı dedi ki...

çok leziz ve sağlıklı bir tarif olmuş...iştah açıcı...ellerinize ve emeğinize sağlık...

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık kızarmış ekme
ğin üstüne sürüp yemesi harika olur
öpüyorum.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bayılırım ben bu tada. Ben bunu yemeye başlarsam kimse o kahvaltıdan beni kaldıramaz. Çok lezzetli.
Sevgiyle kal.

NURDAN dedi ki...

Selam,
Aslında sizin bloğunuz benim için oldukça zararlı. Yaptığınız muhteşem pastaları görünce içim gidiyor doğrusu. Ellerinize sağlık, süpersinizzzz. Sevgilerimi bıraktım. NURDAN