16 Şubat 2011

ETİMEK TATLISI



Herkese uzun bir süreden sonra merhaba;tatil filan araya girince pek birşey ekliyemedim çocuklarla ilgilenmekten. Şimdide eşimin çok sevdiği bir tatlıyı sizlerle paylaşmak istiyorum ne zaman misafir gelicek olsa eşime tatlı ne yapsam diye sorduğumda cevap etimek tatlısı oluyor.Eminim hepimiz bu tarifi biliyoruzdur ama ben yinede bloğumda olmasını isyediğimden belki bir bilmeyen olur diye paylaşmak istiyorum.Aslında çok pratik bir tatlı benim için.


MALZEMELER
  • 2 Paket Tuzsuz Etimek
  • 1,5 Su Bardağı Tozşeker
  • 2 Su Bardağı Su
  • 2 Paket Dr Outker Kazandibi
  • 1 Paket Kremşanti
  • 8 Su Bardağı Süt
  • 1 Su Bardağı Kıyılmış Fındık

HAZIRLANIŞI

  • Öncelikle etimekleri dikdörtgen borcama dizelim.
  • Şerbetini hazırlamak için;Toz şekeri bir tavaya koyup karamelize olucak şekilde eritelim.Şeker eriyince suyunu ilave edelim.Bu esnada suyu dökünce şeker sertleşicektir ama merak etmeyin su kaynadıkça şeker tekrardan eriyor.
  • Daha sonra sıcak sıcak etimeklerin üzerine şerbeti dökelim.
  • Ayrı bir yerde 2 paket kazandibini üzerindeki tarife göre(7 su bardağı süt ile) pişirelim ve etimeklerin üzerine dökelim.Bunuda sıcak olarak döküyorum.
  • Bir kenara soğumaya bırakalım.Bu arada 1 paket kremşantiyi 1 su bardağı süt ile hazırlıyalım.
  • Soğuyan kazandibinin üstüne kremşantiyi sürüp,fındığı serpelim.İstediğiniz şekilde dilimleyerek servis yapabilirsiniz.

12 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayılırım su
num ve tabak süper bayıldım öpüyo rum.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Sunumda pek şık olmuş ellerine sağlık canımcım

Akdeniz Kızı dedi ki...

bu hafta ikimizde etimek tatlısı yapmışız...ellerine sağlık cici görünüyor...

sevda dedi ki...

etimek tatlısını çıok severimde şu yıldızlara varya bayıldım.nasıl güzel görünüyorlar.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

♥ Hasretli Lezzetler ♥ dedi ki...

enfes görünüyor, sunumunda cok cici ellerine saglik! sicacik sevgiler

tatesal dedi ki...

Betülcüğüm gerçketen herkesin çok sevdiği bir tatlı ellerine sağlı canım....

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sunumuna bayıldım.
Sevgiyle kal.

sarımutfak-hande dedi ki...

hafif ve güzel ellerine sağlık canım

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

çok güzel bir tatlı ellerine sağlık betülcüm sevgiler

tatesal dedi ki...

Canım ödülün var bende....

Tümay Öztürk dedi ki...

Ewet bilindik ama bencede olmazsa olmaz bir tariftir:) ellerine saglık sunumu da çok hoş olmuş...

sarımutfak-hande dedi ki...

pratik ve güzel ellerine sağlık canım