26 Ocak 2011

SOSYETE MANTISI

Sosyete mantısını çok sevdiğim Serap ablamdan öğrenmiştim.Öğrendiğimdem belli sürekli yaptığım bir lezzet olmuştur,herkes tarafındanda çok beğenilmiştir.Daha öncede misafirlerime hazırlamıştım şimdide tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum;
MALZEMELER

  • 5 Adet Yufka
  • 250Gr Kıyma
  • 1 Adet Büyük Boy Kuru Soğan
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • 2 Çay Kaşığı Karabiber
  • Kızartmak İçin Sıvıyağ
  • 3 Su Bardağı Yoğurt
  • 2 Diş Sarmısak- Biraz Tuz
  • 2 Yemek Kaşığı Tereyağı
  • 1/2(Yarım) Kaşık Biber Salçası

HAZIRLANIŞI

  • Öncelikle yufkaları dörde bölelim.
  • Soğanı minik minik doğrıyalım.Kıyma ile karıştırıp tuzunu, karabiberini ilave edelim ve karıştıralım.Ben kıymayı çiğ olarak kullanıyorum fakat yufkanın arasına ince bir tabaka halinde sürüyorum.
  • Yufkaların geniş kenarına kıymayı elimizle ince bir şekilde koyup gül böreği şeklinde saralım.Sıvıyağda kızartalım.
  • Ayrı bir yerde yoğurt,sarmısak ve tuzu çırpalım.
  • Bir tavaya tereyağını koyup eritelim eriyen yağın içinde salçayı kavuralım.İsterseniz sıvıyağ ilede yapabilirsiniz.Kırmızı toz biber kullanabilirsiniz.
  • Kızaran börekleri servis tabağına alarak üzerine yoğurt onun üstünede yağ gezdirerek servis yapalım.
  • *Bu ölçülerden 20 adet çıkıyor siz daha az yufkayla daha az yapabilirsiniz.
  • *Yufkaları sardıktan sonra buzluğa koyabilirsiniz.Arzu ettiğinizde çıkarıp kızartırsınız.

7 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Harika gözüküyor.
Bizim evde de çok severek yenen bir tat. Üzerine bolca sumak, nane ve kırmızı biberle nefis oluyor.
Sevgiyle kal.

YEMEK VAKTİ dedi ki...

en sevdiğim böreklerden biri.Ellerine sağlık canım

tatesal dedi ki...

Ellerine sağlık Betülcüm...Serap abla maşallah marifetli hatun herbişeyleri çok güzel yapar....sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık.harika bir lezzete benziyor.

çeşnici Handan dedi ki...

Harika olmuş insanı nasıl da imrendiriyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline saüğlık canım bir defa patetislisni yaptım çok sevdim kıymalı yapmadım ama denemem lazım harika olmuştu patatesli bu da eminim harikadır.

tatesal dedi ki...

Betülcüm yer hususunda başka bir fikrin varsa değiştirebiliriz....