17 Ocak 2011

PROFİTEROL

Profiterolü yıllardır yapıyorum,tarifimdende hiç vazgeçmedim hiçde beni hüsrana uğratmadı.Yiyen herkes tarafından çok beğenilen bir tatlı,çok fazla övgü alıyorum yiyenler tarafından, her bayram mutlaka yapmışımdır.Geçenlerde gelen arkadaşlarıma yaptığım menümde vardı şimdide tarifini sizlerle paylaşmak istedim;
MALZEMELER

  • 75GR Margarin
  • 1 Su Bardağı+1 Yemek Kaşığı Un
  • 1.5 Su Bardağı Su
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Çay Kaşığı Tozşeker
  • 4 Adet Yumurta

KREMASI İÇİN;

  • 5 Su Bardağı Süt
  • 6 Yemek Kaşığı Un
  • 16 Yemek Kaşığı Tozşeker
  • 1 Paket Kremşanti

ÜSTÜNÜN SOSU İÇİN;

  • 6-7 Kaşık ÇikolataSarella veya Nutella)
  • Bir Miktar Kaynamış Su

HAZIRLANIŞI

  • Öncelikle bir tencereye bardağı suyu koyup katnatıyoruz.
  • Kaynayan suyun içine margarin, şeker ve tuzu atıyoruz.Margarinin erimesini bekliyoruz.
  • Eridikten sonra unu ilave edip karıştırıyoruz.
  • Biraz soğuduktan sonra hamuru robota koyup bir yandan çırparak teker teker yumurtaları kırıyoruz.(Mikserlede çırpabiliriz)
  • Yağlanmış veya yağlı kağırt serilmiş tepsiye pasta şiringası yardımıyla cevizden küçük olucak şekilde sıkıyoruz.(2 Tane tatlı kaşığını suya batırarakta tepsiye koyabiliriz hamurdan)
  • 250 Derecede ısıtılmış fırına koyuyoruz üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz bu esnada fırının kapağını açmıyoruz.
  • Krema için kremşanti hariç tüm malzemeyi karıştırıp,karıştırarak pişiriyoruz.Piştikten sonra biraz ılıtıp kremşantiyi toz halinde kremaya katarak mikserle çırpıyoruz.
  • Pişen profiterol hamurlarının içine pasta şiringası yardımıyla sıkıyoruz.(isterseniz ortadan keserek çay kaşığı yardımıylada kremayı içine koyabiliriz)
  • Bütün hamurların içini doldurduktan sonra servis yapıcağımız tabağa veya kuplara yerleştiriyoruz.
  • Üzeri için derin bir kaseye çikolatayı koyuyoruz, üzerine biraz akıcı kıvama gelene kadar yavaş yavaş kaynamış su ilave ederek çikolatanın kıvamını akıcı bir hale getiriyoruz.
  • Hazırladığımız çikolatayı profiterollerin üzerine döküyoruz ve servise hazır hale getiriyoruz.

NOT

  • Profiterollerin içini kremayla doldurduktan sonra buzluğa koyabiliriz.Buzluktan çıkarıp çözüldükten sonra çikolatasını dökerek servis yapabiliriz.
  • Bir kaçgün içini doldurduktan sonra dolapta bekletebiliriz.
  • Üzeri için genelde sarella veya nutella kullanıyorum ikisinin lezzetiyle çok daha güzel oluyor.

3 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

geçenlerde bende yaptım ama bir yerlerde hata yaptım galiba yumuşacık oldular pek sevmedim:((( seninkiler süper görünüyor canım
ellerine sağlık

sevda dedi ki...

bu tatlıyı sevmeyen yoktur sanırım.ellerine sağlık arkadaşım çok güzel olmuş.sevgiler.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis. Üzerinden dökülen sosa batırıp yemeğe doyum olmuyor.
Sevgiyle kal.