5 Ocak 2011

PEYNİRLİ POĞAÇA

Bu poğaçayı çok uzun zamandır yapıyorum çokda güzel oluyor, yumuşacık puf puf.Geçen hafta gelen lise arkadaşlarım için yapmıştım.İlk öğrendiğim zamanlar çok samimi olduğumuz arkadaşımız vardı.Ailece görüşüyorduk hafta sonları onları çağırıp mutlaka bunu yapıp yanınada domates salatalık dilimliyerek sıcak sıcak yerdik.Şimdide tarifini sizlerle paylaşmak istedim.
MALZEMELER
  • 2 Su Bardağı Süt
  • 1 Su Bardağı Su
  • 1 Su Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Paket Yaşmaya
  • 1 Tatlı Kaşığı Tozşeker
  • 1 Çorba Kaşığı Tuz
  • Aldığı Kadar Un
  • İÇ MALZEME İÇİN:Beyaz Peynir(isteğe bağlı olarak başka şeylerde koyulabilir)
  • 1 Yumurta
  • Çörekotu

HAZIRLANIŞI

  • Süt ve suyu ılıtalım,ılındıktan sonra bir kabın içine koyalım,içinde mayayı ve şekeri eritelim.
  • Yağını ekliyip karıştırdıktan sonra,un ve tuzunu koyup eline yapışacak bir hamur hazırlıyalım.
  • Mayalanması için bir kenarda bekletelim.Mayalandıktan sonra küçük parçalar kopararak elimizle açıp ortasına peynirini koyup kapatalım.
  • Yağlanmış veya yağlı kağırt serilmiş tepsiye dizelim.Üzerine yumurtayı sürüp isteğe bağlı çörek otu serpelim.(Ben yarısına serptim yarısına serpmedim herkez yemiyor diye çörekotunu)
  • 250 derecede ısıtılmış fırında pişirelim.

6 yorum:

tatesal dedi ki...

Betülcüm ellerine sağlık,poğaçalar enfes görünüyor...facebook da tülay resimlerinizi yayınlamış,çok beğendim...sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık resimlerden belli oluyor pufidik olduğu

SerpiL dedi ki...

taşdevri poğaçalarına paydos.elleri,ne sağlık denicem hava atıcaaaaam kocama hıh

tatesal dedi ki...

Betülcüm yeğenimin doğum gününü kutlamışsın sağol,ben video ve resimleri yüklerken hata olmuş sanırım sen sadece yazı kısmını görüp yorum atmışsın,şimdi düzelttim...sevgiler...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Puf puf olmuş.
Sevgiyle kal.

Havlu Dantel Modelleri dedi ki...

Nefis görünüyorlar. Neredeyse sene geçmiş ama bana bu gün lazım oldu, tatesal'a bakarken gördüm geldim arkadaşım. Yarın sabah ana sınıfına yapacağım inşallah. :)