3 Ocak 2011

FELLAH KÖFTE

Fellah köfteyi beraber görev yaptığımız bir Elazığlı Serpil ablamdan öğrenmiştim o zamanlar yeni evliydim, harika yapıyordu bunu hep ona gittiğimizde sen bize sadece fellah köfte yap diyorduk başka birşey yapma.Oda sağolsun biz gittiğimizde çeşitlerinin içine mutlaka bunu eklerdi.Sonra kendi kendime ben bunu yapmasını öğrenmeliyim dedim ve öğrendim.Yaklaşık 10 yıldır misafirlerime yapıyorum herkes tarafından çokda beğenilerek yeniliyor bir alan birdaha alıyor.Yapımı biraz oyalasada bu lezzet için değer.Genelde köfteleri misafirin geliceği günün bir gün öncesi hazırlıyorum.Geçen haftada lise arkadaşlarımdan iki kişi gelmek istedi hemen onlara fellah köfte yapmalıyım dedim ve yaptım çok beğendiler.Şimdi tarife geçiyorum;
KÖFTE İÇİN MALZEMELER:
  • 2,5 Su Bardağı Köftelik(ince)Bulgur
  • 1 Su Bardağı Un
  • 2 Yemek Kaşığı İrmik
  • 3 Su Bardağı Kaynamış Su
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • 1 Yumurta

SOS İÇİN MALZEMELER:

  • 5-6 Adet Kırmızı Biber
  • 5-6 Adet Yeşil Biber
  • 5 Adet Domates
  • 4-5 Diş Sarmısak
  • 1 Çay Kaşığı Kimyon
  • 1 çay Kaşığı Karabiber
  • 1 Çay Kaşığı Pulbiber(Arzu edilirse daha fazla)
  • 1 Demet Kıyılmış Maydanoz
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ

HAZIRLANIŞI:

  • Bulgura unu ,irmiği ve tuzu ekliyelim.Kaynar suyla kısır ıslar gibi ıslıyalım.Ağzını kapatarak bulgurun şişmesini bekliyelim.
  • Bulgur şiştikten sonra yumurtayı kırıp iyice yoğuralım.Bu esnada yanınıza biraz su alın arada bir elinizi suya batırın.Bunu yoğurmak çok önemli ben artık kıvamını çok iyi tutturduğum için yumurta kırmıyorum.Ama ilk defa yapıcaksanız mutlaka kırın.
  • İyice yoğrulduktan sonra minik minik koparıp avcunuzun içinde yuvarlayın.Yanınızda biraz su bulundurun yine yuvarlama işini yaparken elinizi suya batırın hafiften.
  • Ayrı bir yerde tenceremize koyduğumuz suyu kaynatalım,kaynadıktan sonra içine tuz atalım ve köfteleri içine bırakalım.Yüzüne çıkana kadar pişirelim.Yaklaşık 10dk kadar,belki daha az.Piştikten sonra bir süzgeçe dökerek süzelim.Makarna haşlar gibi.
  • Sos için tavaya sıvı yağımızı koyalım.Ortadan ikiye keserek biberlerimizi ince olarak kıyalım ve tavaya koyup,kavuralım.
  • Domateslerimizi robottan çekelim,eğer yazdan domatesiniz yoksa birazda biber salçası ekliyelim.
  • Kavrulan biberlerin üzerine domateside ekliyerek pişirelim.Bu arada sarmısağı,tuzunu ekliyelim.
  • Piştikten sonra baharatlarıda ekliyelim,ocağın altını kapatalım.Biraz soğuttuktan sonra harcı köftelerin üzerine dökelim üzerinede kıyılmış maydanozu serperek servis yapalım.
  • NOT:İsterseniz köfteleri haşlayıp süzdükten sonra,üzerine sarmısaklı yoğurt döküp yağda kızdırılmış kırmızı biberle süsleyerekte servis yapabilirsiniz.

6 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

Saygılar.

mintininmutfağı dedi ki...

arkadaşım günaydın
ellerine sağlık
bugün ben de bunu yapmayı planlıyordum.üzerine sarımsaklı yoğurt döküyoruz biz.
sevgiler

HASRET dedi ki...

mmmh nefisss görünüyor! ellerine saglik canim..sicacik sevgilerimle..

tatesal dedi ki...

Betülcüğüm fellah köftesini genellikle sarmısaklı yoğurtlu yaparım ve öyle tercih ederim...ama bende birkaç yerde senin yaptığın gibi soslusunu yedim çok beğendim ama bu şeklide denemek nasip olmadı daha...ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun...

Bir blog toplantısı düzenlemek istiyorum,ne dersin...zaman hususunu ayarlayalım haftaya mesela...olmazsa blogumda duyurayım erzincanlı blogger arkadaşlara onlarında fikrine göre hareket ederiz...sevgiler...

YEMEK VAKTİ dedi ki...

bayılrım böyle bulgurlu lezzetlere..Ellerine sağlık canım

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmuş
sıcacık sevgilerimle