20 Ocak 2011

ELMALI KURABİYE

Elmalı kurabiye hepimizin bildiği bir tarif aslında ama ben bloğumda tarifi olması açısından yinede buraya eklemek istedim.Geçenlerde gelen arkadaşlarıma yaptığım masada olan kurabiyemin tarifi;
MALZEMELER
  • 250GR Margarin(Oda Sıcaklığında Yumuşatılmış)
  • 1 Çay Bardağı Yoğurt
  • 1 Çay Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Paket Kabartmatozu
  • 4,5-5 Su Bardağı Un

İÇ MALZEME

  • 4 Adet Elma
  • 4 Yemek Kaşığı Toz Şeker
  • 1 Su Bardağı Ceviz
  • 1 Tatlı Kaşığı Tarçın

HAZIRLANIŞI

  • Önce elmaların kabuklarını soyup bir tencereye rendeliyip,üzerine şekerini döküp pişirelim.Elmalar biraz piştikten sonra cevizini ve tarçınını ilave edip bir kenarda soğuması için bırakalım.
  • Hamuru için margarin, yoğurt,pudra şekerini bir kabın içinde yoğurmaya başlıyalım.Daha sonra vanilya,kabartmatozunu ilave edip karıştırırken ununu ilave etmeye başlıyalım.
  • 4,5 Su bardağından sonra unu kıvamına göre ekliyelim.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.
  • Hamurumuzu iki eşit parçaya bölerek merdane ile açalım birtanesini.
  • Büyük bir tencere kapağını hamurun üzerine oturtup ister tırtıklı kesici kullanarak isterseniz bıçak yardımıyla etrafından kesip kapağı kaldıralım.
  • Sonra 8 eşit parçaya keselim(yufkayı kestiğimiz gibi börek sararken)
  • Hazırladığımız elmalı harcı geniş kenarına koyarak saralım.
  • Margarinle yağlanmış veya yağlı kağırt serilmiş tepsimize dizelim.
  • Benim fırınım midi fırın olduğu için genelde 250 dereceyi kullanıyorum.250 derecede ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirelim.
  • Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpelim.

10 yorum:

tatesal dedi ki...

Betülcüğüm ellerine sağlık,elmalı kurabiyeye hiç kimse hayır diyemez....sevgiler...

sevda dedi ki...

çok seviyorum ben elmalı kurabiyeyi.harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

YaşamPINARIM... dedi ki...

of of offff çok severim çokkkk :D
şöyle ikindiye doğru yanında koca bi fincan kahvemm... ayyy çok heveslendim canım diyet moduna girmem gereken bu günlerde işkence gibi oldu bu post bana amaa
ellerine sağlık :)))

sevgiler...

YEMEK VAKTİ dedi ki...

canım ne zamandır elmalı kurabiye istiyor ama yapmaya bir türlü elim gitmedi:(ellerine sağlık canım olsada yesem

Doyumluk.... dedi ki...

Çok severim.elinize sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

mmmmm çok severim .ellerine sağlık.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Şimdiye kadar elmalı kurabiyeyi sevmeyene hiç rastlamadım. Harika bir tat bence.
Sevgiyle kal.

Cafe Pepela dedi ki...

Ne kadar yesem bıkmam!
Ellerinize sağlık.
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Cafe Pepela dedi ki...

Ne kadar yesem bıkmam!
Ellerinize sağlık.
Kalbi sevgi ve selamlarımla

Kendimce dedi ki...

Nasıl da severim ellerinize sağlık