12 Ocak 2011

ÇİN BÖREĞİ

Geçenlerde arkadaşlarım için ve yılın son masasında var olan bu böreği yıllardır çok severek yapıyorum,çokda sevilerek yeniyor.Yıllar önce bir yemekte ara sıcak olarak gelen bu böreğin tarifini o zaman bizzat ustasından öğrenmiştim.İyiki öğrenmişim sürekli yapar oldum.Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Hem akşam yemeklerinde hemde gün masalarına yakışan bir börek,sıcak servis etmeyi tercih ederim herzaman.Ben kalanı buzluğa attığım için fazla hazırlıyorum.Şimdi hemen tarife geçiyorum;
MALZEMELER:(36 Adet Börek İçin)
  • 6 Adet Yufka
  • 400 gr Kıyma
  • 2 Adet Orta Boy Soğan(Yemeklik doğranıcak)
  • 5-6 Adet Yeşil Çarliston Biber(Ortadan 2'ye bölüp doğranıcak)
  • 2-3 Adet Havuç(Rendelenicek)
  • 150 gr Ceviz İçi(İri şekilde çekilmiş)
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • Kızartmak İçin Sıvıyağ
  • 3-4 Adet Yumurta
  • Galeta Unu

HAZIRLANIŞI:

  • Öncelikle yufkaları 12 eşit parçaya bölelim tabi yufkalarımız büyük ise.
  • Tavaya bir miktar yağ koyarak kıyma ve yemeklik doğradığımız soğanı birlikte kavuralım.İyice kavrulup piştikten sonra tuzunu ilave edelim.
  • Ortadan ikiye bölüp ne ince nede kalın şekilde doğradığımız biberleri ve rendelediğimiz havuçlarıda katalım.Bunlarıda biraz kavurduktan sonra(2-3 dakika kadar)ocağın altını kapatalım ve biraz soğumaya bırakalım.
  • Biraz soğuduktan sonra dişe gelicek şekilde hazırladığımız cevizleride katıp karıştıralım.
  • 2 Tane yufkayı hafif üst üste gelicek şekilde hazırlıyalım(alt uçlar üst üste gelmiyecek bu şekilde ayarlanıcak)harçtan geniş kenarına koyarak önce kenarları kapatarak saralım.
  • Bütün yufkalar bitene kadar devam edelim.
  • Ayrı bir kabın içinde yumurtaları çırpalım.Börekleri önce yumurtaya sonra galeta ununa buluyarak kızgın yağda veya fritözde kızartalım.
  • NOT:Bol yağda kızarırsa daha güzel oluyor,peçete serili bir borcama alınabilir fazla yağını çekmesi için ama çokda yağlı olmuyor.
  • Ben genelde bir gün önceden sarıyorum misafirin gelmesine yakın kızartıyorum soğursada fırında biraz ısıtıyorum.Bir gün önceden yumurta ve galeta ununa bulayıp hazır bir şekilde bekletebilirsiniz.
  • Buzluğada genelde kızarttıktan sonra koyuyorum.Çıkartıp ısıtarak servis yapabilirsiniz.

6 yorum:

HASRET dedi ki...

cin böregini bizde cok severiz! ellerine saglik canim..sevgiler..

tatesal dedi ki...

Betülcüğüm ellerine sağlık canım harika bir tarif....yiyenlere afiyet olsun...

lezzet sarayı dedi ki...

çok güzel bir börek .ellerine sağlık.

SerpiL dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık

Asiye VURAN dedi ki...

ellerinize sağlık güzel olmuş sevgiler

Şehnaz dedi ki...

ellerine sağlık betülcüm..