9 Aralık 2010

ISPANAKLI BÖREK

Bu postu dün yayınlamak için bilgisayar başına oturduğumda annemden bir telefon aldım İstanbulda yaşayan kuzenim kanser hastasıydı çok kötülediğini ve hastaneye kaldırdıklarını söyledi o kadar kötü oldumki yazmadan kalkdım dayımı ,yengemi aradım onlarla konuştum.Ama haberler çok kötüydü.Ne kadar pis bir hastalıkdı bir bulaşdımı bir daha gitmiyor .Ama hiç ümidini kesmedi.Daha birinci sınıfa giden bir kızı vardı hep dua ediyordu kızımı büyütecek kadar Allah bana ömür versin diye şuan gözyaşlarımı tutamıyorum.Sabahı zor ettim annemi aradım ve yıkıldım kuzenimi canımdan çok sevdiğim ona bir türlü bu hastalığı yakıştıramadığım canım ablamı kaybetmiştik.Mekanı cennet olsun ona Allahtan rahmet diliyorum.Şimdide ağlıyarak oturup bunu sizlerle paylaşmak istedim hayat o kadar kısaki bir varsın bir yoksun.Onun için bu dünyada kimsenin kalbini kırmaya gerek yok.Hepimizin gideceği yer orası ama yinede genç olunca bir türlü yakıştıramıyorsun hepimiz yolumuza devam edicez evlat acısı yiyen anne ve babasıda ama olan o küçüçük çocuğa oldu.Annen cennete gitti diye söylemişler az önce ama annem bir daha gelmiyicekmi diye ağlıyormuş.Allahım hepimize sabır versin,çok acı çok zor bir durum dayanılmıyor çok kötüyüm şuan.Annemler yola çıkdılar sabah,ben gidemedim oğlum okulda küçük çocukda olunca gitmek zor,anneannenemide bana bıraktılar.Oda ağlıyıp duruyor sıra benimdi diye.Ama sıraya bakmıyor Allah .Yüce rabbimden herkese sabır vermesini diliyorum,bu mübarek günde.Canım ablamda okadar becerikliydiki yeni tariflerimizi mutlaka telefonda birbirimize söylerdik,mutlaka dene çok güzel oluyor diye.Daha önce yayınladığım patates pastasını ve sarmısak aşını telefonda o söylemişti bana dene diye.Bu böreğide daha önce annemin komşusu için hazırladığım masamda yayınlamıştım şimdide tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle;
MALZEMELER
  • 5 Adet yufka
  • 1 kilo ıspanak
  • 200 gr kıyma
  • 1 adet büyük boy kuru soğan
  • Tuz,karabiber,sıvıyağ
  • 1 yumurta sarısı

HAZIRLANIŞI

  • Öncelikle ıspanağı yıkayıp,doğrıyalım.
  • Kıymayı kavuralım,soğanı yemeklik doğrıyıp kıymanın içine atalım.Sıvıyağıda ekliyip kavurma işine devam edelim.
  • Kıyma ve soğan kavrulurken ıspanağıda içine atalım,onuda biraz kavurup ocağın altını kapatalım.Biraz soğuması için bekliyelim.
  • Tezgahın üstüne serdiğimiz yufkaları 4 eşit parçaya bölelim.
  • Geniş kenarına harçtan koyup,rulo şekilde sarıp.Gül böreği şeklini verelim.
  • Üzerine yumurta sarısı sürelim.
  • Yağlı kağırt serili veya yağlanmış tepsimize dizelim.
  • 250 derecede ısıtılmış fırınımızda pişirelim.

10 yorum:

derya dedi ki...

Canımm çok üzüldüm Rabbim sabır ver
sin.Mekanı Cennet olsun.Börekler ha
rika ellerine sağlık öpüyorum.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
sözlerin yetersiz kaldığı bir an. Ne demeli. Biliyorum ki ne dersem diyeyim acın hiç azalmayacak ama yanında dostlarının olduğunu bilmeni, acını paylaştığımızı bilmanin seni rahatlatmasını umuyorum. Allah rahmet etsin. kalanlara sabır versin.
Ellerine sağlık. Ispanaklı böreğin de çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

betülcüm yazını okuduk kimle biliyormusun sevgiyle çok kötüyüz zaten yazında bizim acımızı tekrar dıle getırmıs oldun. senın duygularını herkezle paylasman cok daha guzel ıyıkı varsın. nurten sevgı serkan batuhan...

annemineli dedi ki...

Betülcüğüm; öncelikle acını paylaşmak isterim, bötrekler çok leziz,ellerine sağlık...öptüm...

CAFE PEPELA dedi ki...

Betül Hanım,size bir merhaba demek için uğradım.Lakin yazdıklarınızı okuyunca,içim titredi..
İnsan tanısın yahut tanımasın,bu tür haberler,ruhuna müthiş tesir ediyor,üzüyor,silkeliyor.Kuzeninize Rahman'dan sonsuz rahmet diliyorum,nur içinde yatsın.Yazmak en iyi ilaç,en keskin tedavi yöntemi,iyi ki paylaşmışsınız.Acınızı anlıyorum.
Kalbi selamlarımla

tatesal dedi ki...

Betülcüğüm gerçekten bende onları tanıyan biri olarak çok üzüldüm...Rabbim rahmet eylesin,mekanı cennet olsun...en çok da yavrusuna üzülüyorum şimdi onu hayatın zorlukları bekliyor...anne olunca böyle acıları yürekten hissediyorsun...hepinize sabırlar diliyorum....Böreğe diyecek birşey yok mükemmel...

mintininmutfağı dedi ki...

sevgili betül,
ne denir ne söylenir ki bu jokktada.acını paylaşıyorum yüreğim de arkadaşım.
küçücük çocuğunun olması içimi yaktı inan.allahım geride kalanlara sabır versin diyorum.
allahtan rahmet diliyorum.
çok üzüldüm canım.başınız sağolsun.

bu arada seninle görüşüyoruz lakin izlemeye almamaışım.gecikme için üzgünüm arkadaşım.
sevgiyle ve metanetle kal...

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Börekler çok güzel ama haberde bir o kadar üzücü.Allah sabır versin mekanı cennet olsun:)

BETÜLCE dedi ki...

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum yanımda olduğunuz için acımı paylaştığınız için.AMİN

KEYFESEYRAN dedi ki...

Allah rahmet eylesin çok acı çocuklarımızın başından bizleri eksik etmesin rabbim o küçük kıza da hayırlı bir ömür nasip etsin inşallah