24 Kasım 2010

ZEYTİN SALATASI

Bu seneki onbeş tatilde eşimi yurtdışına yolculamak için Ankara'ya gitmiştik.Yengemde o sıra kuzenimin yanına gidicekti.Annemde geldi bizimle hepbirlikte gittik,çok güzel birkaç gün geçirdik.Tabi eşimi göndermek her nekadar zor olsada benim için.Ankara güzeldi,bol bol gezdik alışveriş yaptık.Bu arada bir alış veriş merkezinde yemek yerken masaya bunu getirdiler atıştırmalık olarak biz tabi yorulmuşuzda çok hoşumuza giderek yedik.Ben içinde neler olduğunu iyice inceledim ve Ankara'dan döndükten sonra sürekli yapmaya başladım.Şimdiye kadar kime yaptıysam çok beğenilerek yendi.Bu arada eşimle 6 ay ayrı kaldıktan sonra hayırlısıyla tekrar birbirimize kavuştuk.Ama o 6 ay çok zor geçti bizim için allahtan ailem yanımdaydı yoksa 2 çocukla çok zorlanırdım.Daha fazla uzatmadan tarife geçeyim artık;

MALZEMELER

  • 200gr biberli yeşil zeytin
  • 2 adet orta boy domates
  • 15-20 adet siyah zeytin
  • Kekik,Pulbiber
  • Sızma zeytinyağı

HAZIRLANIŞI

  • Yeşil zeytinleri halka halka doğrıyalım.Siyah zeytinlerinde çekirdeklerini çıkarıp aynı şekilde doğrıyalım.
  • Domateslerin kabuklarını soyup küp şeklinde minik minik doğrıyalım.
  • Hepsini birlikte karıştırıp. Kekik,pulbiber ve zeytinyağınıda ekliyip karıştıralım.

NOT:Kekik ve pulbiber için ölçü vermiyorum arzu ettiğiniz kadar katabilirsiniz.Hatta hemen kendinize bile birazcık hazırlıyabilirsiniz.İçine domatesi katmadan bir süre dolapta bekletebilirsiniz,yedikçe domates doğranabilir.Çünkü domates olunca fazla beklemiyor domates hemen küflenebiliyor.

3 yorum:

tatesal dedi ki...

Ah canım kıyamam,rabbim hiç ayırmasın sizi bir daha...Hep mutlu ,sağlıklı ve huzurlu olun çocuklarınızla...Zeytin salatası muhteşem görünüyor,ellerine sağlık...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. salata nefis görünüyor.
Eşinle birbirinize kavuştuğunuza çok sevindim. Allah ayırmasın.
Sevgiyle kal.

memolininannesi dedi ki...

rarifte guzel kavusmanızda....
elınıze saglık