25 Kasım 2010

PATATES PASTASI




Tüm blog dostlarıma ve herkese iyi günler.Patates pastasının tarifini çok sevdiğim kuzenim Evrim ablamdan almıştım.Telefonda konuşurken bana mutlaka denemelisin harika bir salata oluyor demişti,bende tarifini alıp denedim ve gerçekten çok güzel olduğunu gördüm.Daha öncede annemin komşusu için hazırladığım masamda ve Tatesal Tülin ablanın olduğu masamda vardı.İstediğiniz kalıba yada tepsiye yapabileceğiniz bu tarifi,ben tupperware satıcısı ve kullanıcısı olarak prenses tacı kalıbımda yaptım,yağlamaya veya streçflim çekmenize gerek kalmadan çok güzel bir şekilde kalıptan düşüyor.Eğer kek kalıbına yapıcaksanız streçflim çekmeniz gerekir.Artık geçelim tarife değilmi;
MALZEMELER
  • 6 adet orta boy patates
  • 1 kase kırmızı pancar turşusu
  • 3 adet havuç
  • 7-8 adet taze soğan(sadece yeşil kısmı)
  • Yarım demet maydanoz(demet fazla ise çeyreği)
  • 1/2 (yarım) su bardağı mayonez
  • Tuz,sıvıyağ

HAZIRLANIŞI

  • Öncelikle patateslerimizi haşlıyıp,kabuklarını soyalım.Mayonezi ve tuzu ekliyelim.Ayrı ayrı kaplara üç eşit parçaya bölelim.
  • Havuçların kabuklarını soyup,rendeliyelim.Bir tavanın içine biraz sıvıyağ koyalım ve havuçları içine atıp, karıştırarak biraz kavuralım.
  • Ayrı bir yerde pancar turşusunu rendeliyelim.
  • Maydanoz ve taze soğanı ince ince kıyalım.
  • Ayrı kaplara ayırdığımız patatesin bir tanesine havucu,bir tanesine pancar turşusunu,bir tanesinede maydanoz ve taze soğanı ekliyelim ve karıştıralım.Kalıbımıza önce pancar turşusu eklediğimiz patatesi bastıralım.İkinci olarak maydanozlu karışımı ve son olarakta havuçlu karışımı bastırıp kalıbın ağzını kapatalım.Bu sıralamayı istediğiniz gibide yapabilirsiniz sizin tercihinize kalmış.
  • Bir gece dolapta bekletelim.Birkaç saatte bekletebilirsiniz ama ben genelde bir gece bekletiyorum.
  • Ertesi gün kalıbı servis yapacağımız tabağa ters çevirip,mayonezle süsleyerek servise hazır duruma getirelim.İsterseniz üstüne yoğurtta gezdirebilirsiniz.

8 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Görüntü süper olmuş.
Bloguma uğrar mısın? Mimin var.
Sevgiyle kal.

tatesal dedi ki...

Betülcüm ben biliyorum bu salatanın lezzetini yakınen yiyen biri olarak,ellerine sağlık tatlım...Ben hep çekinirim patates salatasını akşamdan yapıp bırakmaya,tadı bozulcak diye...Ama demekki bozulmuyor sende yedim enfesti...Bundan sonra bende akşamdan yaparım hem pratik olur hemde hazır,sevgiler...

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten pas
ta gibi yiyenlere afiyet olsun öpü
yorum.

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Ne şahane bir pasta olmuş,pardon salata :)
Canım bayıldım inan ki,ellerine,emeğine sağlık..
Sevgilerimle..

aslı dedi ki...

Çok sevdiğim bir salatadır. Ama kıvamımını çok iyi düşürmüşsünüz. renkler, görüntü mükemmel olmuş.
Ellerinize sağlık.

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

çok guzel olmus ellerine saglik!!

mirayet dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Mutlaka yapmalıyım. Ellerinize sağlık..

meri dedi ki...

Çok hoş bir sunum olmuş gerçekten.Ellerinize sağlık.Çok beğendim.