10 Kasım 2010

KARAKÖY BÖREĞİ



Börek denenmeye değer,misafirlerime yaptığım bu börek büyük bir ilgi gördü.Baklava yufkasıyla yaptığım börek çeşidime birde bu eklendi.Patatesli havuçlu,peynirli,yeşil mercimekli

yaptığım bu böreği birde bu şekilde denedim harika oldu.Çıtır çıtır oluyor.Artık tarife geçeyim değilmi.


MALZEMELER(16 ADET BÖREK İÇİN)
  • 12 adet baklava yufkası
  • 250gr. kıyma

3 orta boy kuru soğan

  • 2 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • tuz-karabiber

  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı(iç harcı için)

  • 5 yemek kaşığı sıvı yağ(yufkaların arasına sürmek için)

  • 1 yumurta sarısı(böreklerin üzeri için)


HAZIRLANIŞI:

  • Öncelikle iç harcını hazırlayın.Soğanları yemeklik doğrayın.Zeytinyağ ile orta ateşte kavurun.Kıymayı ekleyin karıştırarak kavurun.Tuz,karabiber ve şekeri ekleyin bir kez karıştırıp ocağı kapatın ve kuş üzümlerini ekleyin.(Kuş üzümlerini ayıkladıktan sonra ılık suda 10dk kadar bekletin süzüp harca o şekilde ekleyin)
  • 1. yufkayı tezgaha serin fırça ile sıvıyağ sürün. 2. yufkayı üzerine serin tekrar sıvıyağ sürün.3.yufkayıda üzerine serdikten sonra yağ sürmeden harcı üzerine serpiştirin.

  • Yufkaları nazikçe ama mümkün olduğunca sıkı sararak rulo yapın ve 4 parça olucak şekilde kesin.Yağlı kağırt serili tepsiye dizin(yada tepsiyi hafif yağlayın).

  • Üzerine yumurta sarısı sürüp isteğe bağlı çörekotu veya susam serpebilirsiniz.
  • 200 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dk üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

4 yorum:

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

teşekkür ederim betülcüm ellerine sağlık sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
Ben bir türlü cesaret edip baklava yufkası ile börek yapmayı deneyemedim. Ne kadar güzel görünüyor oysa ki. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Sevil dedi ki...

hımm nefis olmuş bir tanecik aldım çayımın yanına nefis nefis olmuş
ellerin dert görmesin canım afiyet bal olsun
sevgiler

birtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
ne hoşş ne cici bir sayfanız war...
tariflerinize bayıldım...
ellerinize emeğinize sağlık:)
seve seve izleyiciniz oldum hemenn.
bende sizi bekliyorum sayfama..
kucak dolusu sevgilerimle...