29 Kasım 2010

ETİPUF

Misafirlerim için hazırladığım etipuf çok güzel oldu ve herkes tarafındanda beğenildi.Bunu yaptığım gün, gündüzde misafirim vardı.Bunu akşama ilave olarak yapmıştım,gündüzkü yaşpastam yetmez diye iyikide yapmışım pudingli yaşpastamdan iki dilim artmıştı.Normalde vericeğim malzemeler büyük fırınlar için geçerli fakat benim fırınım midi fırın olduğu için ben ölçüyü azalttım,yanınada azaltarak yaptığım ölçüleri yazıcam.Benim yaptığım ölçüyle yaklaşık 20 adet kadar oldu.
MALZEMELER

  • 4 yumurta 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt 3/2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı tozşeker 3/2 su bardağı tozşeker
  • 1 paket kabartmatozu 1/2 paket kabartmatozu
  • 1 paket vanilya 1 paket vanilya
  • 4 yemek kaşığı kakao 2 yemek kaşığı kakao
  • 2,5 su bardağı un 1,5 su bardağı un
  • 1 paket nuzlu puding 1 paket muzlu puding
  • 1 paket kremşanti 1 paket kremşanti
  • 1 paket cremole(vanilyalı) 1paket cremole(vanilyalı)
  • Muz Muz

HAZIRLANIŞI

  • Kremşantiyi üzerindeki tarife göre hazırla,buzdolabına koy.
  • Muzlu pudingi üzerindeki tarife göre pişir,ılınması için bir kenarda beklet.Ilınan pudinge kremşantiyi kat ve çırp.Cremoleyide toz halde kat ve çırpmaya devam et.
  • Kek için önce yumurta ve şekeri çırp,sütü ekle çırpmaya devam et.
  • Kabartmatozu,vanilya,kakao ve unu ilave et çırp.
  • Tepsiyi yağla 180 derce ısıtılmış fırında pişir.
  • Bardak ile yuvarlaklar kes.Muzları halka halka dilimle.
  • Kesilen kekin üzerine kremadan sür muzu koy tekrar krema ile kapat.
  • Kenarda kalan kek parçaları robottan geçirilir veya rendelenir.
  • Kekin üzeri kek parçalarıyla kapatılır,etipuf şekli verilir. İsterseniz yazın çilekli olarakda yapabilirsiniz.

11 yorum:

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık..
Mutlu günler diliyorum :))

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

ne kadar şirin görünüyor ellerine sağlık canım.

Benim eşimin tarafıda Erzincanlı olduğu için kete onlardada her zaman vardır ..Ve genelde bu işi kayınvalidem üstlenip akraba apartmanının bütün ketelerini o yapar:)

nazmiye dedi ki...

ellerine sağlık çok cici olmuş.sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Ben tabağa çıkarttığın çatal şekline vuruldum. Bayılıyorum bu görüntüye. Sunumda çok şirin bir görüntü oluyor. Ama ben yapabilirmiyim hiç bilmiyorum. Yapamayıp mutsuz olmamak için denemedim.
Sevgiyle kal.

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık etipuf ve su
num beni can evimden vurdu.Tabağı
alıp kaçıyorum öptüm.

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

tatesal dedi ki...

Bayıldım ellerine sağlık,sunum da çok şık canım....
Aaaa inanamadım Aylinin eşi de Erzincanlıymış,keteyi görünce anladım zaten,yazmıştım...birde salçalı sulu yemekleri seviyormuş...:D

DeNiZ.KaYRa dedi ki...

off süper görünüyor.elerine sağlık

HASRET dedi ki...

ay bayildim ben buna :) ellerine saglik canim. sevgiler..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık canım gerçekten eti puf gibi görüntüsü var

Fuat Gencal dedi ki...

Merhabalar arkadaşım, size küçük bir süprizim var. Siteme uğrar alırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla.