21 Kasım 2010

BAYRAM SONRASI VE KEŞKEK


Bir telaş bir koşturma buda geldi geçti.Mübarek kurban bayramınıda güzel ve mutlu bir şekilde geçirdik,umarım herkes böyle geçirmiştir.Bayramda Amasya'ya gideceğimi söylemiştim,gittik ve hayırlısıyla tekrar evimize döndük.Amasya'da bayram sabahlarının vazgeçilmezi taş fırında pişen keşkek ve haşhaşlı çörek tüm sofralarda yerini aldı.Keşkeği ilk defa düğünümün olduğu sabah yemiştim ve çok hoşuma gitmişti.Bende bunu Amasya'lıların bir gelini olarak öğrenmeliydim ve öğrendim.Tabi taş fırın herzaman bulamadığım için ben düdüklü tencerede pişiriyorum.Fırında pişen kadar belki lezzetli değil ama yinede güzel oluyor.Arife günü ev aralarındaki taş fırınlarda önce tüm bayanlar toplanarak haşhaşlı çöreklerini pişiriyorlar daha sonra toprak güveçlere koyulan keşkeklik malzemeler fırında yerlerini alıyor.Bayram sabahıda fırından getirilen güveç mis gibi bir kokuyla enfes bir tadla herkesin vazgeçilmezi oluyor.Tabi kayınvalideminde ellerine sağlık yine keşkeği bir harikaydı.Şimdi benim pişirdiğim şekliyle keşkek tarifi
MALZEMELER:(4-5 kişilik)
2,5 su bardağı aşurelik buğday
500gr dana boyun eti kemikli veya döş
1 su bardağı nohut
2-2,5 lt su - tuz
tereyağı,toz biber veya biber salçası
HAZIRLANIŞI:
  • Ben önce kemikli eti pişirip kemiklerinden ayırıyorum et ve suyunu kullanıyorum.
  • Akşamdan nohut ve buğdayı ıslıyalım.Ertesi gün süzelim eti düdüklü tencerenin altına koyalım onun üstüne buğdayı ve nohutu koyalım, tuzunu ekliyelim suyunuda koyup tenceremizin ağzını kapatalım.
  • Fırında pişirme gibi imkanınız varsa akşamdan koyuluyor sabaha kadar fırında bekletiliyor.Tabi bu durumda sabahdan ıslatılır nohut ve buğday akşamda fırına koyulur .
  • Suyunu çekene kadar pişirdiğimiz keşkek tahta kaşıkla biraz dövülür.
  • Tereyağı ayrı bir yerde eritilir ister toz biber eklenir isterseniz biraz biber salçası koyulur.
  • Servis tabağına keşkekden koyulur üzerine tereyağı gezdirilir.

1 yorum:

Akdeniz Kızı dedi ki...

müemmel...bu lezzetin karşısında hayran hayran bakıyorum...ellerinize sağlık...