18 Ekim 2010

SARMISAK AŞI

28EKİM2010
Yemek sofralarında harika bir zeytinyağlı.Çok uzun zamandır defterimde tarifi vardı.Kuzenimden almıştım bu tarifi fakat denemeye birtürlü cesaret edememiştim acaba nasıl olur diye bu kadar sarmısak ama denedim çok güzel oluyor hiç sarmısak diyemiyorsunuz tadı çok güzel hemde sarmısağın faydalarını bir çoğumuz biliyoruz onun için yapılması gereken birşey diye düşünüyorum.
MALZEMELER
  • Sarmısak

  • Zeytinyağı

  • Çarliston biber

  • Domates

  • Maydanoz

HAZIRLANIŞI

  • Malzeme için miktar vermiyorum ne kadar sarmısaktan hazırlamak isterseniz göz kararı biber ve domatesi ayarlıyabilirsiniz.

  • Biberleri ortadan kesip ince bir şekilde doğrıyalım.Domatesleride küp küp dığrıyıp ayrı biryerde bekletelim.Sarmısakların kabuklarını soyup bütün bir şekilde bekletelim.

  • Zeytinyağında biberi kavuralım,domatesleri koyup onuda kavuralım.

  • Sarmısakları ilave edip onlarıda kavuralım.

  • Üzerini geçmiyicek şekilde su ilave edip,pişirelim.

  • Piştikten sonra ister sıcak ister soğuk üzerine kıyılmış maydanoz serpip servis yapalım.

2 yorum:

tatesal dedi ki...

Betülcüm harika bir lezzet,ellerine sağlık....

karabidikim dedi ki...

Sarımsağı çok severim hiç denememiştim.İlk fırsaatta denemem lazım ellerine sağlık.Bu arada Cumhuriyet Bayramımız Kutlu Olsun!