18 Ekim 2010

KIBRIS KURABİYESİ



20EKİM2010 Herkese merhaba uzun zamandır yaptığım bir kurabiye tarifimi sizlerle paylaşmak istedim.Kıbrıs'ta görev yaptık ama kurabiyesini Kıbrıs dönüşü öğrendim.Kıbrıs'ta öğrendiğim ve yaptığım birçok şey oldu,oraya gitmeden önce Kocaeli'nin Kandıra ilçesinde görev yaparken çok samimi olduğum çok ama çok sevdiğim canım Çimen ablam Kıbrıs'lıydı allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun onu kanserden kaybettik ondan dolayı yemeklerine biraz olsun aşinaydım.Oraya gidincede birçok şeyi merak ederek denedim macunları çok meşhur kabak macunu, ceviz macunu,incir macunu,turunç macunu,hellim peyniri,yemekleri olarak molehiya,kolokas bunları orda hep deneyip yaptım.Şimdi kurabiyemin tarifine geçeyim.
MALZEMELER:


  • 125GR margarin(ODA SICAKLIĞINDA YUMUŞATILMIŞ)

  • 2 adet yumurta

  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri

  • yarım çay bardağı kakao

  • 1 paket vanilya

  • 1 paket kabartmatozu

  • aldığı kadar un

ÜZERİ İÇİN:



  • 2 Su bardağı süt

  • yarım su bardağı toz şeker

  • 1,5 su bardağı hindistancevizi

HALIRLANIŞI:



  • Tüm malzemeyi karıştır.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yap.

  • Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopar.

  • Yuvarla yağlı kağırt serilmiş tepsiye diz.

  • Özellikle soğuk fırına koyulacak.Herzaman kurabiye pişirdiğin ayarda pişir.Eğer 2 ölçü yapıcaksan ilk tepsiyi pişirdikten sonra fırını kapat soğusun 2. tepsiyi öyle koy.

  • Ayrı biryerde sütün içinde şekeri karıştırarak erit.(süt soğuk olucak)

  • Pişen kurabiyeleri önce şekerli süte batır sonra hindistancevizine heryerini bula,servis tabağına diz.

8 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Yemek istedim. Akşam akşam oldu mu bu güzellik.?
Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

lezzet sarayı dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk kez duydum
görüntü harika eminim tadıda öyledir
ellerine sağlık canım

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
blogumda ödülün var. Uğrarsan sevinirim.
Sevgiyle kal.

KEYFESEYRAN dedi ki...

eLİNE SAĞLIK bETÜLCÜM HARİKA OLMUŞ TADINI MERAK ETTİM HİNDİSTANCEVİZİ VARYA BAYILIRIM

Şehnaz dedi ki...

betülcüm ellerine sağlık..kurabiyeyi çok beğendim..

Akdeniz Kızı dedi ki...

kıbrıslılar kolakas der biz gölevez...benim sayfamdada sulu yemeğinin resmi var....bu kurabiyeyi görmemiştim deneyeceğim..ellerinize sağlık...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Betülcüm ellerine sağlık hoş bir kurabiye aldım gidiyorum ben bunu sevgiler