8 Ekim 2010

ÇEMENLİ POĞAÇA

08/10/2010 ÇEMENLİ POĞAÇA
  • MALZEMELER
  • 2 su bardağı süt
  • 1su bardağı su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 2 tane yumurta
  • aldığı kadar un
  • ÇEMEN İÇİN
  • 3 Yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı ekmek içi
  • 2çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber, pulbiber
  • 1 çay bardağı ceviz (dövülmüş)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • bunların hepsini bir kabın içinde karıştırarak hazırlayıp bir kenarda bekletin
  • HAZIRLANIŞI

Öncelikle bir cezvede su ve sütü ılıtalım eli yakmıyıcak şekilde mayanın üzerine toz şekeri ekliyelim ılıttığımız süt ve sulu karışımı döküp mayayı iyice eritelim daha sonra sıvıyağı ve yumurta aklarını ekliyelim karıştıralım tuz ve unu ekliyelim hamuru yoğuralım yumuşak bir hamur olucak hatta eliniz hamura yapışıcak bu şekilde bir hamur yoğuralım üstünü örtüp mayalanmasını bekliyelim.Mayalandıktan sonra hamurdan küçük parçalar koparıp yuvarlıyalım yağlı kağırt serilmiş yada yağlanmış tepsiye dizelim yumurta sarısını sürüp fırına verelim piştikten sonra bıçakla ortadan keselim arasına çemen sürüp servis yapalım

  • NOT: Fırın ayarı vermiyorum herzaman mayalı hamur pişirdiğiniz ayarı kullanın benim fırınım midi fırın ben 250 derecede pişiriyorum.

1 yorum:

derya dedi ki...

Betülcüm iyi akşamlar ellerine sağlık enfes olmuş sandviçler alıp ka
çıyorum sevgiler...